лют 9, 2022
725

Оливи для гідропідсилювача керма: легенди та правда

Корисна інформація про рідини для системи ГПК

Більшість інформації про оливи ГПК відомі автовласникам з інтернету. Але мало хто замислюється над тим, що відгуки та рекомендації в інтернеті можуть бути неправдивими. Розповімо правду про оливи ГПК.

Призначення оливи у системі ГПК — передавати тиск, що надходить від насоса на поршень штока рейки. Також олива забезпечує змащування та охолодження вузлів ГПК, запобігає появі корозії на металевих елементах.

Виробники пропонують великий асортимент олив, тож зробити правильний вибір буває складно.


Різновиди оливи для ГПК

З удосконаленням автомобіля попутно вдосконалювалася і робоча рідина у системі ГПК. Першою рідиною, яку використовували в системі ГПК, були оливи для автоматичних коробок передач ATF (Automatic Transmission Fluid). Найпоширенішою рідиною цього класу рідин стало сімейство олив Dexron. Оливи ATF спочатку використовували в системі ГПК японські виробники автомобілів.

Європейські виробники автомобілів розробили та затвердили до використання свою спеціальну рідину для системи ГПК, яка отримала назву PSF (Power Steering Fluid). Основною відмінністю даної рідини від ATF є вдвічі менша кінематична в'язкість.

Для сучасних автомобілів створено свою рідину, яка утворила новий клас рідин і отримала назву HF (Hydraulic Fluid), також можуть використовуватися назви MULTI HF, Central HF. Це найдорожчі, найдосконаліші та багатофункціональні рідини, які можуть використовуватися у:

  • гідропідсилювачі керма;
  • гідропневматичній підвісці з можливістю регулювання кліренсу;
  • антиблокувальній системі (ABS + ASR) та системі курсової стійкості (ESC);
  • системах гідростатичного приводу вентиляторів;
  • електро-гідравлічному приводі даху кабріолету;
  • та подібних системах.


Найпоширеніші легенди та несправності

1. Розрізнити клас рідини за кольором: ATF – червоного; PSF – зеленого; HF – жовтий.

Багато виробників технічних рідин не дотримуються кольорового маркування, тому краще орієнтуватися на маркування та призначення на конкретній рідині та рекомендацій, зазначених у посібнику з експлуатації транспортного засобу.


2. У ГПК краще заливати ту оливу, що вказує завод-виробник.

Це рекомендація, але суворо дотримуватись її необов'язково. Можна скористатися відповідними оливами інших компаній.


3. Оливи можна змішувати, це не стане причиною пошкодження деталей ГП.

Оливи можна змішувати лише одного класу та одного типу. Не можна змішувати мінеральні оливи із синтетичними або ATF із PSF.


4. Рідина ГПК потребує заміни, при пробігу авто 30-50 тис. км.

Період заміни оливи залежить від умов експлуатації. Якщо автомобіль переважно їздить містом, то періодичність заміни становить 40 тис. км пробігу. Якщо тільки між містами, можна їздити й до 100 тис. км. У змішаному режимі – трохи більше ніж 60 тис. км.


5. Перевірка оливи є обов'язковою кожні 10-15 тис. км пробігу.

Це твердження правильне. Регулярний контроль стану оливи дозволить виявити відхилення в роботі системи на ранній стадії та запобігає дорогому ремонту.


6. Не обов'язково повністю міняти всю оливу в ГПК.

Це невірно. Щоб забезпечити максимально безвідмовний термін експлуатації системи ГПК, потрібно не тільки замінити всю оливу, але й замінити розширювальний бачок та промити систему від старої оливи та продуктів зносу.

COMMENTS

Залишити коментар

* Ім'я :
* E-mail: (Не буде опубліковано)
* Коментар :
Корисна інформація про рідини для системи ГПК js_def js_def
лют 9, 2022
725

Оливи для гідропідсилювача керма: легенди та правда

Корисна інформація про рідини для системи ГПК

Більшість інформації про оливи ГПК відомі автовласникам з інтернету. Але мало хто замислюється над тим, що відгуки та рекомендації в інтернеті можуть бути неправдивими. Розповімо правду про оливи ГПК.

Призначення оливи у системі ГПК — передавати тиск, що надходить від насоса на поршень штока рейки. Також олива забезпечує змащування та охолодження вузлів ГПК, запобігає появі корозії на металевих елементах.

Виробники пропонують великий асортимент олив, тож зробити правильний вибір буває складно.


Різновиди оливи для ГПК

З удосконаленням автомобіля попутно вдосконалювалася і робоча рідина у системі ГПК. Першою рідиною, яку використовували в системі ГПК, були оливи для автоматичних коробок передач ATF (Automatic Transmission Fluid). Найпоширенішою рідиною цього класу рідин стало сімейство олив Dexron. Оливи ATF спочатку використовували в системі ГПК японські виробники автомобілів.

Європейські виробники автомобілів розробили та затвердили до використання свою спеціальну рідину для системи ГПК, яка отримала назву PSF (Power Steering Fluid). Основною відмінністю даної рідини від ATF є вдвічі менша кінематична в'язкість.

Для сучасних автомобілів створено свою рідину, яка утворила новий клас рідин і отримала назву HF (Hydraulic Fluid), також можуть використовуватися назви MULTI HF, Central HF. Це найдорожчі, найдосконаліші та багатофункціональні рідини, які можуть використовуватися у:

  • гідропідсилювачі керма;
  • гідропневматичній підвісці з можливістю регулювання кліренсу;
  • антиблокувальній системі (ABS + ASR) та системі курсової стійкості (ESC);
  • системах гідростатичного приводу вентиляторів;
  • електро-гідравлічному приводі даху кабріолету;
  • та подібних системах.


Найпоширеніші легенди та несправності

1. Розрізнити клас рідини за кольором: ATF – червоного; PSF – зеленого; HF – жовтий.

Багато виробників технічних рідин не дотримуються кольорового маркування, тому краще орієнтуватися на маркування та призначення на конкретній рідині та рекомендацій, зазначених у посібнику з експлуатації транспортного засобу.


2. У ГПК краще заливати ту оливу, що вказує завод-виробник.

Це рекомендація, але суворо дотримуватись її необов'язково. Можна скористатися відповідними оливами інших компаній.


3. Оливи можна змішувати, це не стане причиною пошкодження деталей ГП.

Оливи можна змішувати лише одного класу та одного типу. Не можна змішувати мінеральні оливи із синтетичними або ATF із PSF.


4. Рідина ГПК потребує заміни, при пробігу авто 30-50 тис. км.

Період заміни оливи залежить від умов експлуатації. Якщо автомобіль переважно їздить містом, то періодичність заміни становить 40 тис. км пробігу. Якщо тільки між містами, можна їздити й до 100 тис. км. У змішаному режимі – трохи більше ніж 60 тис. км.


5. Перевірка оливи є обов'язковою кожні 10-15 тис. км пробігу.

Це твердження правильне. Регулярний контроль стану оливи дозволить виявити відхилення в роботі системи на ранній стадії та запобігає дорогому ремонту.


6. Не обов'язково повністю міняти всю оливу в ГПК.

Це невірно. Щоб забезпечити максимально безвідмовний термін експлуатації системи ГПК, потрібно не тільки замінити всю оливу, але й замінити розширювальний бачок та промити систему від старої оливи та продуктів зносу.

COMMENTS

Залишити коментар

* Ім'я :
* E-mail: (Не буде опубліковано)
* Коментар :