Стенд для перевірки генераторів та стартерів своїми руками

► Як зробити стенд для перевірки стартерів та генераторів своїми руками

З'явилася ідея зібрати самостійно стенд для перевірки генераторів? Наша стаття допоможе вам реалізувати ідею, ми розповімо докладно про технологію збирання стенду.

Для того, щоб виявити несправність генератора, буває досить провести перевірку регулятора напруги й натягнути ремінь приводу. Але, в більшості випадків, доведеться демонтувати генератор та встановлювати на стенд для точної діагностики.

Діагностика генератора на саморобному стенді

На малюнку схема стенду для ремонту генераторів, зібрати яку буде не складно більшості автолюбителів.

 

На малюнку вказано, в якому порядку потрібно підключати генератор для подальшого тестування.

№ 1 вольтметр;

№ 2 тумблер вимикання;

№ 3 амперметр;

№ 4 акумулятор;

№ 5 реостат;

№ 6 генератор.

На саморобному стенді необхідно під'єднати електричний мотор, реостатом відрегулювати силу напруги на виході генератора до 14В, частота обертання ротора повинна складати до 5 тисяч обертів. Після роботи генератора в такому темпі протягом двох хвилин, необхідно провести вимірювання сили віддачі струму. Коли сила віддачі становить не менше 44 А, генератор можна назвати робочим. Якщо цифра буде нижче, це вказує на можливі проблеми з обмоткою, ймовірно пошкоджені вентилі (діоди випрямного моста), присутній знос щіток.

Перевірку працездатності генератора можна зробити, використовуючи осцилограф. Повертайте ротор генератора з частотою близько двох тисяч оборотів. Коли з обмоткою статора і вентиля все в порядку, крива матиме вигляд пили з рівними зубами.

На малюнку наведено приклад трьох варіантів кривої.

 

1. Генератор працює нормально;

2. Пошкоджений вентиль;

3. Обрив ланцюга.

Коли генератор знаходиться в розібраному стані, можна провести діагностику опору обмотки збудження. Норма показників від 4 до 22 Ом.

Можна так само провести перевірку обмотки, використовуючи сигналізатор. Для тестування потрібен акумулятор та контрольна лампа на 12В. Дріт, який йде від акумулятора, під'єднується до ротора, другий дріт приєднується до кілець. Сигнальна лампа під час цих дій не повинна світитися. Коли вона світиться, це вказує на замикання обмотки, це означає, потрібно замінити ротор, бо він вийшов з ладу.

Діагностика обмотки статора проводиться, коли генератор знаходиться в розібраному стані. Коли лампа не світиться, це сигналізує про те, що в обмотці присутній обрив. У цьому випадку буде потрібна заміна статора або його перемотування.

Професійне обладнання для діагностики стартерів та генераторів

Схема, представлена ​​в статті, вважається найпростішою з можливих варіантів. Вона може використовуватися студентами. В автосервісах теж зустрічаються саморобні стенди для перевірки стартерів та генераторів, але якість такого обслуговування набагато нижче, у порівнянні з СТО, де використовується професійне обладнання для діагностики.

Клієнти автосервісів завжди звертають увагу на те, якими інструментами та обладнанням оснащена майстерня. Тому, саморобний стенд, навряд чи приверне автовласників, скоріше, вони звернуться в сервіс, де використовується професійне обладнання. Крім того, варто пам'ятати, що близько 90% автомобілів після 2010 року випуску, оснащуються генераторами з цифровими реле-регуляторами з передачею керуючих сигналів по LIN-протоколу. В цьому випадку, перевірити роботу генератора, без відповідного тестера, буде вкрай важко.

Придбати професійне обладнання для діагностики та ремонту стартерів й генераторів пропонує компанія MSG Equipment. У каталозі компанії представлені стенди для великих СТО й тестери, які можуть використовуватися в дрібних сервісах. Звичайно ж можливостей у професійного обладнання більше, ніж у стендів для генераторів та стартерів, які виготовлені кустарним способом.

Багатофункціональне й прийнятне за вартістю обладнання MSG Equipment підвищить ефективність роботи автосервісу, допоможе проводити якісну та швидку діагностику й ремонт стартерів і генераторів.

Залишити коментар

* Ім'я :
* E-mail: (Не буде опубліковано)
* Коментар :