січ 9, 2020
57

Чому автомобіль оснащують електропідсилювачем?

Особливості конструкції гідравлічного та електричного підсилювача керма

У списку опцій комплектації сучасних автомобілів, часто зустрічається механізм, який має назву – підсилювач кермового управління. Він вказується як ГПК або як – ЕПК.


Принципи роботи ГПК та ЕПК?

Гідравлічний підсилювач почали використовувати набагато раніше електричного. ГПК функціонує з використанням рідинного приводу, в його конструкції передбачений гідронасос, який приводиться в рух колінчастим валом через ремінну передачу. При русі транспортного засобу прямо, обмін рідин йде по колу. При зміні траєкторії (коли кермо повертають), рідина потрапляє у внутрішні порожнини розподільної гільзи. Потім вона надійде в ліву чи праву порожнину, згідно з тим, куди буде розгорнуто кермо. Так поршень переміщує елементи рейки. Зусилля під час здійснення поворотів передаються на тяги, змінюючи напрямок руху авто. Велику продуктивність насос дає, коли кермо повертають на місці (паркування). У рух система приводиться внаслідок пасової передачі від колінвала, але його обороти при паркуванні мінімальні. Стає зрозумілим, що зусиль насоса не вистачає, щоб повернути кермо. Виробники врахували даний момент. У цих умовах ЕПК подасть сигнал для додаткового відкриття клапанів. У циліндр рейки надійде більше рідини, тому при паркуванні кермо буде легше обертатися. Але водієві необхідно пам'ятати про те, що насос буде функціонувати на повну потужність, а часте викручування керма в крайнє положення може знизити ресурс його роботи.

ЕПК виробники стали використовувати значно пізніше, але цей механізм завоював величезну популярність досить швидко. Основним моментом відмінності ЕПК від ГПК, є відсутність в конструкції пасової передачі, тут також відсутній гідравлічний привід. Маніпуляції проводяться за допомогою електродвигуна.

Існують два види компонування ЕПК. Перший варіант – зусилля електродвигуна передається на рейку, другий варіант – на вал керма. Перший варіант – використовується більш часто, він ще має й іншу назву – електромеханічний. Цей тип електричного мотора називається асинхронним. Крутний момент передається на рейку від електричного двигуна. ЕПК оснащений безліччю датчиків, які взаємопов'язані з АБС та ЕБК. Інформація з датчиків обробляються, далі сигнал надходить на пристрій, що виконує команди, яким є асинхронний двигун.


Що обрати – гідропідсилювач або електропідсилювач керма? 

Обидва механізми мають свої власні переваги та недоліки.

ГПК– недорогий механізм, тому ціна автомобіля буде нижчою. Коли знадобиться ремонт ГПК, він не буде також дорогим (якщо рейка робоча). З мінусів – розмір самої конструкції. ГПК масивний, йому потрібно багато місця. Можуть виникнути труднощі при ремонті ГРМ. Для заміни ременя потрібно зняти шків з ГПК.

При виборі між варіантами – ГПК або ЕПК, розгляньте, як буде проводитися обслуговування надалі. ГПК потребує постійного обслуговування. Буде потрібно вчасно проводити заміну рідини, ременя, якщо цього не робити – ремонту підсилювача не уникнути. Механізм також може зажадати ремонту, якщо експлуатувати його в режимі перевантаження. Робота вузла дуже залежить від потужності двигуна, ГПК може зменшувати його продуктивність. Сьогодні ГПК ставлять переважно на позашляховики та на комерційні транспортні засоби.

У ЕПК більше переваг, ніж недоліків. Вузол не забирає потужність у двигуна. Для системи не буде потрібно регулярне обслуговування, через те, що рідина та насоси не передбачені в конструкції. Може прийти в непридатність підшипник кочення, але, щоб його зламати потрібно досить довго його експлуатувати. Відгук на кермо відбувається швидше, сигнали з датчиків передаються миттєво. ЕПК займає мінімум простору під капотом, що полегшує ремонт інших вузлів. Відсутня перевантаженість насоса при тривалому утримуванні кермового колеса в крайньому режимі.

Підводимо підсумки. Коли ваш транспортний засіб – легкове авто або кросовер, краще вибирати ЕПК. На більш важких автомобілях буде актуальним ГПК.

COMMENTS

Залишити коментар

* Ім'я :
* E-mail: (Не буде опубліковано)
* Коментар :