чер 22, 2020
34

Що робити, щоб не було проблем з генератором?

Що впливає на термін служби генератора автомобіля

Якщо говорити про класичний автомобіль, у якого основне джерело, що дає рух – це ДВЗ, то для таких автомобілів, генератор є головним джерелом електроенергії, а акумулятор бере на себе задачу запуску двигуна та підтримки стабільності напруги. Тому важливо знати слабкі місця та причини несправності генератора. Автовласник також повинен мати уявлення про те, що робити для того, щоб, генератор служив довго.

Почнемо з того, що джерелом несправностей можуть служити:

  • неминучий природний знос;
  • негативний вплив навколишнього середовища;
  • людський фактор.

Найбільш поширені несправності генераторів

Говорячи про слабкі місця генератора, необхідно враховувати рік випуску автомобіля. У сучасних генераторах застосовуються колектори малого діаметра. З цієї причини зменшується їх знос, щітки та щітково-колекторний вузол досить довговічні. Що не можна сказати про старі моделі генераторів, які потрапляють в ремонт найчастіше через щітки. Буває також, що причина несправності – механічний знос, який трапляється через тертя щіток по поверхні контактних кілець колектора та через вигоряння контакту.

Генератори останнього покоління оснащуються шківами з обгінними муфтами. Даний вузол не відрізняється особливою надійністю, муфта служить не більше 100 тис. км пробігу.

Сучасні генератори оснащені (практично усі) цифровим реле-регулятором, який постійно обмінюється інформацією з блоком управління двигуна. Такі реле-регулятори не можуть похвалитися високим рівнем надійності та часто ламаються. При цьому, несправності завжди різні, а діагностика без спеціальних приладів має певні складнощі.

Несправності будь-яких генераторів

Але в більшості випадків, причина несправності генератора автомобіля – корозія. Щодо пилу, вологи, різних реагентів, генератор – це так званий «пилотяг», він з повітрям затягує та проганяє через себе все. Проблема в тому, що через вентиляцію вилітає назад не все, щось може залишитися всередині.

Корозія виводить генератор з ладу без можливості ремонту. Слід додати, що одним з джерел появи корозії є різні технічні рідини, що потрапляють всередину генератора.

Вплив навантажень на термін експлуатації генератора

Вплив на термін служби генератора має щоденне навантаження. Зрозуміло, що при підвищених навантаженнях, генератор буде нагріватися сильніше, що може привести до його перегріву.

Генератор може вийти з ладу, коли заряджає розряджений акумулятор та при цьому виробляє енергію для інших включених споживачів. Для холодної пори року, така ситуація є стандартною, що не дуже добре.

Автовласник повинен знати, що в такі моменти генератор працює на межі, й значить, швидко витрачає свій ресурс. Сучасні генератори не володіють зайвим запасом надійності стосовно механічних та електричних перевантажень.

Вплив людського фактора на ресурс генератора

Максимальним перевантаженням для генератора є «прикурювання» з працюючим мотором на донорському авто. Генератор працює в режимі, який можна порівняти з коротким замиканням.

Важливо! Генератор не розрахований на «прикурювання» з працюючим мотором на донорському авто. Такі дії – вирок для генератора.

Швидку перевірку генератора (її використовували у минулому), коли скидали клеми з АКБ при заведеному моторі, або чиркали дроти від вивідної клеми генератора по «масі», для сучасного автомобіля проводити заборонено.

Ще одна причина несправностей будь-якого генератора – знос підшипників ротора. Така несправність трапляється через неправильний натяг приводного ременя.

Коли ремінь приводу генератора натягується вручну та перетягується, відбувається збільшення навантаження на підшипники, що сприяє скороченню їх терміну служби. У разі, коли ремінь натягнутий слабо, він буде ковзати по шківу, зношуючись та зношуючи робочу площу шківа.

Щоб всередину генератора не потрапляли технічні рідини, не можна зволікати з усуненням течі з вузлів та трубок, які розташовані вище генератора. Якщо потрібна мийка мотора – генератор та стартер обертаються водонепроникним матеріалом.

Вода та сіль не потраплять в генератор, якщо під двигуном встановлений захист та є ущільнення капота. Пластиковий захист часто ламається, обривається. Буває, що автовласники самі демонтують захист для полегшення обслуговування автомобіля.

Вплив АКБ на стан генератора

Те, в якому стані знаходиться АКБ, впливає й на стан генератора. Здебільшого, автомобілісти користуються АКБ до повного її виходу з ладу. При цьому ніхто не замислюється про те, який вплив має на генератор акумулятор. Якщо не замінити вчасно АКБ, гроші доведеться витрачати вже на передчасний ремонт генератора. При сильній розрядці АКБ, необхідно заряджати її на стаціонарному зарядному пристрої, без допомоги генератора.

Слід звернути увагу й на якість АКБ. Буває, що акумулятор прослужив максимум рік, а в ньому вже замкнули банки. Така АКБ буде все тягнути на себе, в результаті – генератор згорить.

У підсумку

  1. Ресурс генератора в середньому становить 4-5 років або 100 тис. км пробігу.
  2. Головний ворог генератора – корозія. Корозія стає причиною несправності генератора без можливості технічного обслуговування.
  3. Якість та стан акумуляторної батареї має суттєвий вплив на генератор.
  4. Використання застарілих методик діагностики генератора або «прикурювання» іншого авто – шлях до заміни генератора.
  5. Постійний контроль за станом автомобіля – основа безвідмовної роботи як генератора, так й автомобіля в цілому.

Що робити, щоб генератор служив довго?

  • Постійно стежте за станом акумулятора. Якщо АКБ сильно розряджена, заряджайте її спеціальними пристроями.
  • Не «прикурюйте» з мотором, що працює. Краще використовуйте пусковий пристрій.
  • Не займайтеся самостійною діагностикою генератора.
  • Постійно стежте за чистотою підкапотного простору. Усувайте течі технічних рідин.
  • Встановіть додаткові ущільнення капота та захист двигуна, при необхідності.

Дотримання нескладних правил, дозволить генератору прослужити довше.

COMMENTS

Залишити коментар

* Ім'я :
* E-mail: (Не буде опубліковано)
* Коментар :