лип 14, 2020
122

Ознаки, що сигналізують про вихід з ладу насоса ГПК

Несправності насоса гідропідсилювача керма

Попри те, що електропідсилювачі сьогодні особливо популярні та повсюдно поширені, гідравлічні підсилювачі кермового управління, як і раніше займають тверді позиції та теж мають попит.

Один з головних елементів гідропідсилювача – насос, він відповідає за процес циркуляції масла в системі та підтримку необхідного рівня тиску.

Насоси ГПК можуть мати різний вигляд: бувають лопатеві (пластинчасті) насоси або шестеренні насоси. Найбільш поширені – лопатеві, вони мають високий ККД, стійкі до зношування. Але, для порівняння, шестеренні насоси набагато простіші та довговічні.

Існують характерні ознаки, які говорять про погіршення стану лопатевого насоса і швидкий вихід його з ладу: 

  • зусилля, що прикладається до кермового колеса, зростає через деякий час після початку руху. Також зусилля зростає при високій температурі навколишнього середовища;
  • відчувається вібрація в кермовому колесі при його повороті в одну зі сторін;
  • гул насоса в крайньому положенні керма або гул, що з'являється час від часу;
  • спінювання та/або потемніння робочої рідини в бачку насоса;
  • нехарактерний для рідини ГПК запах гару;
  • наявність витоків масла під двигуном після стоянки;
  • свист ременя приводу насоса ГПК.

Ресурс насоса, закладений виробником, при нормальній його експлуатації, як правило, досить великий і якщо дотримуватися нижче наведених рекомендацій з обслуговування, то працювати без нарікань він буде дуже довго.

  • Не використовуйте забруднене або старе масло. Планово, кожні 45-60 тисяч кілометрів або раз у 2 роки, в залежності від стилю водіння та умов експлуатації, міняйте масло в системі.
  • Будь-які ущільнювачі та інші гумотехнічні вироби з часом втрачають свої властивості, тому якщо автомобіль досить віковий, то необхідно регулярно проводити огляд системи на предмет витоків. Швидко перевірити наявність витоків можна, оцінивши рівень масла в бачку. Якщо він зменшився – значить є витік.
  • При виборі масла для заміни, не варто гнатися за найнижчою ціною.
  • Не потрібно заливати присадки та інші «ремонтні» рідини.
  • Контролюйте натяг і стан приводного ременя.
  • Зі стилю свого водіння приберіть звичку, при початку руху з поворотом або розворотом, тримати кермо в крайньому положенні до початку руху.

На жаль, будь-які механізми та агрегати в автомобілі зношуються і з часом виходять з ладу. Технічний стан більшості вузлів автомобіля візуально оцінити неможливо. Тільки за показаннями спеціального обладнання та приладів можна судити про те: чи потрібна їх заміна або ремонт? Наприклад, стенд MS604 дозволяє провести діагностику одно- і двоконтурних насосів ГПК з механічним приводом, а тестер MS611 може визначити технічний стан елементів системи ГПК безпосередньо на автомобілі.

COMMENTS

Залишити коментар

* Ім'я :
* E-mail: (Не буде опубліковано)
* Коментар :