лип 22, 2021
2216

Як відремонтувати стартер, які причини несправностей можуть бути?

Механічні та електричні причини несправності стартера автомобіля та методи їх усунення

Стартер досить надійний пристрій та працює короткотривало, але й він може вийти з ладу. Тривалість служби багатьох вузлів стартера залежить не від загального пробігу транспортного засобу, а від кількості запусків. Причина несправності стартера, це пошкодження, пов'язані з роботою:

  • електродвигуна;
  • приводу;
  • тягового реле.


Що виходить з ладу найчастіше?

Несправності, пов'язані зі стартером та приладами системи запуску:

  • зношені підшипники якоря електричного двигуна;
  • замаслилися та зносилися щітки, колектор;
  • сталося коротке замикання щіткотримачів та корпусу;
  • ослабли пружини щіткотримача;
  • міжвиткове замикання в обмотці або її обрив;
  • некоректна робота рухомих деталей приводу, пробуксовування, заклинювання муфти;
  • обрив обмотки в тяговому реле.


Діагностика несправностей електродвигуна

Знос підшипника якоря трапляється через тривалу експлуатацію стартера, що призводить до розбалансування якоря, як наслідок – багато пошкоджень. З цієї причини необхідно стежити за станом підшипників та замінити їх, навіть у разі, коли ремонт відбувається з іншої причини.

Витоки технічних рідин у підкапотному просторі призводять до замаслювання щіток та колектора. В результаті збільшиться опір в ланцюгах обмотки електричного двигуна, що стане причиною для зниження потужності електродвигуна.

Зношені щітки та колектор зменшують зусилля притискання щіток до колектора. Недостатній контакт може посилити іскріння, електрична ерозія буде розвиватися інтенсивніше. Крім цього, метало-графітний пил, що утворюється через знос щіток, викликає замикання щіток на корпус, стартер перестає працювати.

Пружини щіткотримача слабшають при тривалих вмиканнях стартера, через перегрів. При цьому пошкодженні, зусилля притиснення щітки до колектора стає слабким й призводить до підвищеного іскріння.

Замикання обмоток та якоря на корпус, міжвиткові замикання в обмотці трапляються через теплові руйнування ізоляції, яка у цьому разі стає крихкою.

Слід зазначити, що міжвиткові замикання в обмотці збудження (ОЗ) та замикання ОЗ на корпус розглядаються у випадках наявності генераторів з електричним збудженням.


Несправності приводу

Заїдають рухливі деталі приводу на валу якоря через забруднення шліців та утворення нальоту на корпусі валу від зношування підшипників втулки.

Пошкодження зубів шестерні приводу найчастіше відбуваються через некоректний ремонт. Наприклад, коли стартер демонтували, а потім встановили в перекошеному стані або погано затягнули болти, й кріплення ослабли.

Пробуксовування роликової муфти вільного ходу трапляється через зношені ролики та пази маточини шестерні, після забруднень нутрощів муфти.

Роликову муфту заклинює через несвоєчасне відключення стартера, коли двигун вже запущений, а стартер все ще працює. Якщо муфту заклинює, після запуску двигуна збільшується частота обертів якоря, що призводить до «розносу» якоря.


Несправності тягового реле

Окислюються та підгоряють контактні поверхні болтів силової клеми та контактних дисків тягового реле через іскроутворення в момент розриву струму при виключенні електричного кола. Через окислення зменшується сила струму та потужність електричного двигуна. Відбувається зниження частоти обертання валу двигуна або вал не обертається зовсім.

Обриваються обмотки тягового реле в зонах пайки обмотки з клемою реле. Якщо трапиться обрив обмотки, реле перестане спрацьовувати.

При обриві обмотки, трапляються повторні вмикання/вимикання шестерні приводу з вінцем маховика, які супроводжуються характерними частими та різкими ударами.


Висновок

Несправність в стартері «потягне» за собою інші пошкодження, які можуть спричинити відмову стартера. Найбільша небезпека для стартера – тривалі та безперервні спроби запустити двигун. При тривалому включенні, обмотка нагрівається, щітки, колектор та втягуюче реле – вигоряють.

З цієї причини, при будь-яких відхиленнях в роботі системи пуску, краще провести діагностику стартера. Тим більше, що з тестером MS016 це можна зробити швидко та прямо на автомобілі.

Після підключення тестера MS016 до стартера та короткотривалого пуску двигуна, на екрані тестера з'явиться графік змін ключових електричних параметрів. Використовуючи отриману інформацію, можна виявити наявність відхилень в роботі стартера, акумуляторної батареї або проводки.

COMMENTS

Залишити коментар

* Ім'я :
* E-mail: (Не буде опубліковано)
* Коментар :