лис 29, 2021
1237

Що робити, якщо тече амортизатор?

Причини несправності амортизаторів та методи діагностики амортизаторів авто

Амортизатори нейтралізують вільні коливання кузова автомобіля після подолання перешкод на дорозі. Якщо цей елемент працює бездоганно, автомобіль без проблем подолає глибокі нерівності на дорозі та продовжить рух. Коли амортизатор тече, керувати транспортом стає складно та небезпечно.


Чому можуть потекти амортизатори?

У справному стані корпус амортизатора герметичний. Це забезпечується спеціальним ущільненням (сальником) між корпусом та штоком, що запобігає витоку масла з амортизатора. При цьому сальник не має абсолютної герметичності, та незначний витік масла може бути присутнім.

  • Найчастіша причина, чому течуть амортизатори – це надмірне навантаження на підвіску. Вночі не побачили яму на дорозі й цього достатньо, щоб амортизатор вийшов з ладу. Це відбувається через те, що під час різкого стиснення амортизатора робоча рідина не встигає перетікати через клапани та канали в поршні. Відповідно, вона шукає слабкі місця в ущільнювальних прокладках та сальниках, та витікає через них. При цьому невеликий витік рідини через сальник у зоні штока може не вплинути на погіршення характеристик амортизатора.
  • Однак з часом або з великим пробігом автомобіля сальник зношується та руйнується. В цьому випадку з амортизатора починає активно витікати масло й через невеликий проміжок часу він втрачає можливість нормально демпфувати та гасити коливання кузова.


Чи можна експлуатувати авто, якщо амортизатори течуть?

Відповідь на це питання однозначна – заборонено. Автомобіль реагуватиме навіть на невеликі нерівності на дорозі різкими коливаннями кузова, входження в повороти даватиметься складніше та буде можливим лише на низькій швидкості, гальмівний шлях зросте. Все це значно збільшує ризик ДТП. Витік масла, що з'явився на амортизаторі, не можна ігнорувати.

До того ж підвіска з несправним амортизатором зношується швидше, виходять з ладу кульові та кермові наконечники, втулки. Оскільки коливання, які має гасити амортизатор, бере на себе підвіска. Якщо виникли протікання, необхідно терміново вживати заходів – відремонтувати або замінити амортизатори та провести діагностику ходової.


Діагностика амортизатора в автосервісі

На практиці застосовують 3 методи перевірки амортизаторів:

  1. Візуальний.
  2. Тест на похитування (актуально тільки для легкових авто).
  3. Випробовування амортизатора на спеціальному стенді.

Найдоступніший та найпростіший спосіб діагностики, якщо тече стійка амортизатора, це візуальна перевірка на наявність протікання. Якщо амортизатор вийшов з ладу, це однозначна його подальша заміна або ремонт. При цьому слід знати, що амортизатори завжди змінюються парами. Якщо потік один амортизатор, потрібно замінити й той амортизатор, який знаходиться з ним на одній осі. Також, оглядаючи амортизатори візуально, можна виявити пошкодження його пильовика. Пильовик, що вийшов з ладу, – це прямий шлях до якнайшвидшої поломки самого амортизатора.

Цей вид тестування допоможе виявляти несправність амортизатора з явними ознаками виходу з ладу. Але вже неробочий амортизатор може бути візуально не пошкоджений. Якщо проблема з внутрішніми компонентами, які зносилися, то визначити несправність візуальним способом неможливо.


Похитування

Цей метод перевірки амортизатора дозволяє виявити повністю несправний амортизатор. При цьому без зовнішніх ознак несправності – витоку масла з амортизатора. Для проведення діагностики амортизатора транспортний засіб розгойдують. Якщо коливання кузова продовжуються довгий час, після того, як розгойдування припинили та корпус відпущений, можна зробити висновки, що амортизатор знаходиться в неробочому стані.

Цей спосіб теж не найточніший, але дуже наочний. Однак підходить не для кожного автомобіля.


Перевірка амортизаторів на стенді

Щоб отримати повну інформацію про стан амортизаторів, необхідно використовувати спеціальне обладнання – діагностичний стенд. Наприклад, професійний стенд MS1000+ діагностує амортизатори легкових транспортних засобів з будь-яким типом кріплень та різною частотою коливань. З адаптером MS203 на стенді MS1000+ можна протестувати електронно-керовані амортизатори у різних режимах.

Головним недоліком даного виду діагностики амортизаторів можна назвати складність робіт та дорожнечу. Щоб перевірити амортизатор, необхідно розібрати підвіску і демонтувати амортизатор. Тільки таким чином можна отримати максимально точні дані про стан амортизатора.

Дізнатися більше про можливості професійного обладнання для діагностики та ремонту автомобільних амортизаторів можна на сайті або зв'язавшись з менеджерами компанії.

COMMENTS

Залишити коментар

* Ім'я :
* E-mail: (Не буде опубліковано)
* Коментар :