лют 14, 2022
395

Діодний міст генератора: схема, принцип роботи, особливості

Діагностика та ремонт діодного мосту генератора


Діодний міст

Генератори постійного струму в автомобілях перестали встановлюватися дуже давно. Усі сучасні виробники випускають транспортні засоби, обладнані генераторами змінного струму, такі генератори при меншій масі та розмірах, мають таку ж потужність.


Навіщо потрібен і як працює діодний міст?

Генератор автомобіля виробляє трифазний змінний струм. При цьому всі споживачі в автомобілі живляться постійною напругою. Для її отримання в конструкції генератора використовується діодний міст. Принцип роботи діодного мосту заснований на властивості діодів пропускати електричний струм лише в одному напрямку.

Назва вузла відображає його конструкцію. Діодний міст складається з групи силових діодів, з'єднаних за допомогою мостової схеми. Конструкція діодного мосту включає дві алюмінієві тепловідвідні пластини, які з'єднані між собою через діелектричні втулки. Одна пластина діодного мосту з'єднана з корпусом генератора, а інша з виводом, через який струм надходить до споживачів. На кожній пластині розташовано від трьох до чотирьох діодів, залежно від конструкції генератора Діодний міст на шість діодів використовується для генераторів, у яких обмотка статора підключена за схемою «трикутник». А мости на вісім діодів можуть застосовуватись з обмоткою статора «зірка».

Щоб генератор працював більш стабільно та ефективно, до основних діодів, що відповідають за випрямлення струму, приєднано ще три додаткові слаботочні діоди, які живлять регулятор напруги та обмотку збудження.



Будова діодного мосту

1, 2, 3 - діоди, з'єднані з позитивною пластиною; 4, 5, 6 - діоди, з'єднані з негативною пластиною.


Особливості сучасних діодних мостів

Значення сили струму на виході генератора залежить від обертів колінчастого валу двигуна. При використанні в діодному мосту звичайних діодів, можливі сплески напруги до 20 В, що шкідливо для споживачів. Щоб напруга, що видається, була максимально стабільною, в конструкції сучасних діодних мостів замість звичайних діодів використовують лавинні діоди.

Лавинний діод – це різновид стабілітрона, який при подачі на нього напруги, не пропускатиме струм до тих пір, поки величина напруги не стане вище заданої величини, на яку він розрахований. Ця властивість дозволяє підтримувати стабільну напругу на виводі  «+» клеми генератора.


Як провести діагностику та ремонт діодного мосту?

Як правило, візуальний огляд діодного мосту не дозволяє визначити справний він чи ні. Це тому, що в конструкції використовуються потужні діоди, розраховані на великий струм, й точно визначити стан діодного мосту за допомогою мультиметра неможливо.


Тому в автосервісі для діагностики діодного мосту використовуються спеціалізовані тестери. У лінійці обладнання MSG Equipment є два тестери, що дозволяють виявити несправність діодного мосту – MS014 та MS021. Тестер MS014 визначає:

  • пробій одного або декількох діодів;
  • обрив одного або декількох діодів;
  • коротке замикання між собою тепловідводів.


А тестер MS021, до вищевказаних несправностей, може ще визначити:

  • тип діода (звичайний діод, лавинний діод);
  • деградацію діода (підвищене падіння напруги у прямому напрямку);
  • напругу зворотного пробою лавинного діода.


Дізнатись більше про технічні характеристики обладнання, можна на нашому
сайті або зв'язавшись з менеджером компанії +38 (067) 434 45 33 (Viber, WhatsApp, Telegram).

 

COMMENTS

Залишити коментар

* Ім'я :
* E-mail: (Не буде опубліковано)
* Коментар :