сер 20, 2020
2500

Що обрати – кондиціонер або клімат контроль?

Кондиціонер або клімат-контроль в автомобілі

Влітку стає неймовірно жарко, і пересуватися в автомобілі з комфортом можливо тільки якщо в салоні автомобіля є автокондиціонер або клімат-контроль. Це різні системи й вони істотно відрізняються одна від іншої.

Розберімося, в чому відмінності систем і коли варто віддати перевагу кондиціонеру, а коли клімат-контролю?

Як працює кондиціонер?

Функція кондиціонера – забезпечувати приплив повітря та охолоджувати його. Попередньо, стислий компресором, фреон охолоджується в конденсорі, очищається, конденсується. Проходячи через випарник, фреон кипить та сильно охолоджується, вентилятор здуває холод з випарника в салон, а фреон повертається до початку циркуляції.

Кондиціонер вмикається, тільки коли автомобіль заведений. У більшості випадків водій вручну регулює потужність роботи кондиціонера. У інших випадках система обладнана температурними датчиками й кондиціонер вмикається автоматично.

Як влаштований та працює клімат-контроль?

Клімат-контроль створює індивідуальну атмосферу в салоні авто – тобто комфортну температуру (і підтримує її постійно), вологість повітря. Ці параметри можуть бути різними в різних частинах салону.

Кліматична система вмикає елементи системи обігріву, кондиціювання та вентиляції. Управляє клімат-контролем ЕБК, в який входять датчики всередині та зовні авто, блок управління та виконавчі пристрої (приводи заслінок та електродвигун вентилятора). Клімат-система обладнана датчиками:

  • температури повітря зовні та всередині авто;
  • сонячного випромінювання;
  • температури повітря, що виходить з клімат-системи;
  • температури випарника;
  • тиску в системі;
  • потенціометри заслінок.

Вхідні датчики вимірюють температуру на вулиці, перетворюючи фізичні параметри в електросигнали й передають їх в ЕБК. Вихідні датчики вимірюють температуру повітря, що надходить в салон з системи. Їх кількість визначається типом клімат-системи – дво- або тризонна.

Як працює клімат-контроль?

Водій задає бажану температуру, в ЕБК надходить сигнал від регулятора та від датчиків. ЕБК обробляє інформацію за певним алгоритмом та запускає необхідні пристрої. Система підігріває або охолоджує повітря, також може підсушити або зволожити його.

Переваги та недоліки клімат-контролю

  • Створює атмосферу з комфортною вологістю та температурою й автоматично підтримує їх на одному рівні.
  • За допомогою клімат-системи можна створити різні «кліматичні» зони в авто. Це важливо, якщо в авто їздять діти або люди похилого віку.
  • Імовірність застудитися набагато менше.
  • Клімат-система відповідає за тепло, прохолоду (тобто вмикає кондиціонер та грубку) та вологість повітря.

До мінусів можна віднести більш складну конструкцію, а це, дорогий та більш складний ремонт й обслуговування.

Плюси та мінуси кондиціонера

Основна перевага кондиціонерів – простота конструкції. А значить, менше електрики та електроніки – дешевше ремонт й обслуговування. А ще автомобілі з кондиціонером дешевше, ніж такі ж з клімат-контролем.

Недоліки:

  • щоб підтримувати комфортну температуру в салоні, потрібно змінювати режим роботи кондиціонера;
  • легко застудитися;
  • немає можливості створити комфортні умови в різних частинах машини.

Що ж обрати – кондиціонер або клімат-контроль?

Ці системи істотно відрізняються одна від іншої: кондиціонер простіше та дешевше, клімат більш складний, дорожчий та багатофункціональний. Вибираючи кондиціонер або клімат-систему, слід орієнтуватися на матеріальні можливості та основні потреби. Якщо у пріоритеті просто прохолодне повітря в салоні – з цим завданням цілком впорається кондиціонер. Якщо важливо створити комфортні умови для усіх пасажирів, вибирайте машину з клімат-системою та, звичайно, готуйтеся платити більше.

І ще важливо розуміти, що є певні підводні камені. Якщо з кондиціонером все зрозуміло (він або є, або немає, працює або не працює), то з клімат-системою трохи складніше – справжній клімат-контроль встановлюють в авто преміум класу. А ось у багатьох автомобілях middle-сегмента, клімат-система – лише маркетинговий хід, який впливає на ціну. Від звичайного кондиціонера такий «клімат» відрізняється тільки кнопкою AUTO. Тому потрібно бути уважними при купівлі авто середнього класу та обов'язково перевіряти, що за «клімат» там стоїть. Оскільки немає сенсу платити більше.

COMMENTS

Залишити коментар

* Ім'я :
* E-mail: (Не буде опубліковано)
* Коментар :