Людство все більше розуміє важливість турботи про навколишнє середовище, тому екологічні вимоги стають дедалі жорсткішими. Після того, як у 2005 році набули чинності стандарти Euro-4, всі дизельні машини стали в обов'язковому порядку оснащуватися фільтрами саж. Однак те, що приносить користь, не завжди полегшує життя простим людям. Сажовик став невід'ємною частиною автомобіля і тому необхідно знати, як усунути проблеми з ним.
Що таке фільтр сажі та які можливі проблеми?
Основна небезпека, яку становлять для екології та людей дизельні автомобілі, полягає у великій кількості сажі, яка міститься у вихлопних газах. Сажа - це дрібні частинки графіту, в які скомпоновані незгорілими частинками вуглецю. Дихати ними так само шкідливо, як вугільним пилом. Завдання фільтра - вловити його. Однак через те, що під час роботи дизельного двигуна утворюється багато сажі, це призводить до швидкого заповнення фільтра. Тому в кожен дизельний фільтр сажі (Diesel Particulate Filter) закладена можливість його самоочищення - регенерації. Самоочищення сажового фільтра вмикається за командою ЕБУ автомобіля і протікає непомітно для водія.
Існує два види регенерації залежно від конструкції:
1) Нагрівання вихлопних газів до 600-800°С. Застосовується в авто, де фільтр встановлений поруч із ДВЗ. Таку систему зазвичай називають, власне, DPF, що не зовсім правильно.
2) Спалювання за нижчих температур за допомогою церієвмісної присадки. Ця система переважно використовується у французьких авто, де фільтр розміщений посередині вихлопної системи, тому її часто називають FAP - "filtre a particules".
Недоліками обох варіантів є те, що дрібні несправності двигуна можуть заблокувати процес регенерації. Самоочищення сажового фільтра також може не початися, якщо автомобіль постійно змушений переміщатися в щільному міському потоці. Засмічення фільтра призводить до збільшення витрати палива, зниження потужності двигуна і проблем з його пуском.
Оскільки нові оригінальні деталі коштують дуже дорого, а замінників або немає, або вони не володіють потрібною якістю, власники автомобілів змушені вирішувати проблему шляхом його видалення або промивання. У першому випадку лякає необхідність перепрошивки ЕБУ машини під нижчі стандарти викидів, що може спричинити проблеми з контролюючими органами. У другому - невпевненість в ефективності та безпеці процедури.
Способи та обладнання для очищення DPF
Усі методи очищення сажових фільтрів мають свої плюси і мінуси. Наприклад, ультразвуковий спосіб за його безсумнівної ефективності, дорогий і майже не підходить для сажових фільтрів вантажних автомобілів. Термічний і пневматичний можна розглядати лише як етапи комплексу заходів.
Хімічний метод, який часто мають на увазі, коли кажуть "промивка сажового фільтра", на їхньому тлі має вельми ефективний вигляд, але він також має недоліки, зумовлені його технологією та застосовуваними матеріалами. Хімічний метод очищення сажових фільтрів полягає в заливці всередину DPF сильнодіючої хімії. Для цього не завжди потрібно демонтувати фільтр - стільники фільтра можна просочити рідиною навіть через отвір датчика. Основних мінусів хімічного промивання два:
- Кричуща неекологічність способу. Відпрацьована рідина вельми небезпечна не тільки для довкілля, а й навіть для здоров'я персоналу, який проводить роботи.
- Кількість витраченого часу. Тривалість "відмокання" фільтра - 8-10 годин.
Хоча хімія дає результат, заміряти стан фільтра після такого промивання неможливо - на відміну від професійних стендів.
Стенд MS900 і його основні переваги
Розроблений нами стенд для очищення сажових фільтрів MS900 працює за зовсім іншим принципом. Хімія в ньому не застосовується, за винятком випадків, коли DPF потрібно попередньо промити від моторного мастила, що потрапило в нього. Спосіб очищення в нашому стенді - комбінований гідропневматичний. У процесі беруть участь тепла вода, запущена за замкнутим циклом, і ударні імпульси стисненого повітря.
Перелічимо всі плюси цього обладнання для промивання сажового фільтра:
- Низька собівартість промивання. Вона складається тільки з витрат на електроенергію і зарплату персоналу.
- Швидкість промивання. Повний цикл діагностики та очищення DPF триває не більше 2-3 годин.
- Універсальність. Стенд дає змогу промивати фільтри будь-яких машин, а також працює як обладнання для очищення каталізатора.
- Висока продуктивність. Модульна конструкція MS900 дає змогу одночасно мити та сушити фільтри.
- Зручність і функціональність. Процеси в нашому стенді максимально автоматизовані, а результати можна зберегти або роздрукувати.
Але головний плюс нашого обладнання для промивання сажових фільтрів - повна відсутність впливу на навколишнє середовище, тому що може очистити сажовий фільтр до стану нового без застосування спеціальних хімічних засобів.
COMMENTS