Сучасні електропідсилювачі керма (ЕПК) являють собою складні і високотехнологічні системи, які значно покращують комфорт і безпеку водіння. Завдяки своїм перевагам, таким як економічність, швидкодія і можливість інтеграції з системами допомоги водієві, вони стають стандартом в автомобільній індустрії і відіграють ключову роль у розвитку автономних транспортних засобів.
Останніми роками послуга ремонту електропідсилювача керма стала однією з найбільш затребуваних серед автовласників. Це пов'язано з кількома факторами:
• зростання кількості автомобілів, оснащених ЕПК;
• збільшення обізнаності водіїв про можливість якісного ремонту ЕПК;
• економічна вигода ремонту.
Якісний ремонт електропідсилювача керма насамперед забезпечується використанням сучасного обладнання для діагностики несправностей. Тестер MS561 PRO - це передовий і універсальний інструмент для діагностики та ремонту електропідсилювачів керма, який здатний діагностувати агрегати ЕПК понад 4000 моделей автомобілів.
Чому MS561 PRO це універсальний інструмент для діагностики ЕПК?
Щоб визначити причину несправності електропідсилювача керма потрібно увімкнути підсилювач окремо від системи електромобіля. У цьому є найбільша складність, тому що електропідсилювачі керма використовують різні технології для передавання даних і керування системою.
Однією з найпоширеніших технологій передачі даних в автомобілі є шина CAN. Наразі дедалі частіше зустрічаються рульові рейки, якими керують одразу за двома незалежними CAN шинами. Це, наприклад, електропідсилювачі керма на таких автомобіля як:
• Chevrolet Volt (2015 – 2018 гг)
• Chevrolet Cruze USA (2015 –)
• Chevrolet Suburban (2020-2022)
• Opel Astra K (2015 – 2019 гг)
• Tesla Model X (2016-)
• Tesla Model 3 5YJ3 (17-)
• Jeep Grand Cherokee V (WL) (2021-)
Використання двох CAN-шин забезпечує дублювання даних, що робить систему надійнішою, а також забезпечує стійку роботу інформаційно-навантажених систем, таких як: адаптивний круїз-контроль і автопілот.
В автомобілях останніх років випуску починають застосовувати нову шину даних - CAN-FD, яка забезпечує вищу швидкість передавання даних (до 8 Мбіт/с) і дає змогу передавати більший обсяг даних в одному повідомленні. Деякі автомобілі VAG Group використовують шину даних FlexRay. Шина FlexRay відрізняється від інших диференціальним способом передачі даних, яка відбувається за заданим розкладом, що забезпечує швидкодію і високу надійність передачі даних. А також існують електропідсилювачі керма, які керуються унікальними спецсигналами.
Тестер MS561 PRO здатний запускати електропідсилювачі керма з будь-яким з перерахованих вище способів передавання даних і керування системою. Для цього потрібно під'єднати ЕПК відповідним спеціальним кабелем, який вкаже тестер. Замість спеціального кабелю можна під'єднатися до агрегату універсальним кабелем MS-35670, схему під'єднання універсального кабелю до агрегату ЕПК також покаже тестер. Однак універсальним кабелем під'єднати всі агрегати неможливо, існують агрегати, для яких необхідно використовувати спеціальні кабелі. Наприклад, якщо електропідсилювач керується по шині FlexRay, то для під'єднання таких агрегатів потрібно використовувати спеціальний кабель MS39000.
Кабель MS39000 для під'єднання ЕПК з FlexRay шиною
У процесі діагностики електропідсилювача керма тестер MS561 PRO надає багато корисної інформації:
• нормальний (правильний) струм споживання, який має бути в агрегату, що перевіряється;
• пакети даних, отримані від агрегату, та їх розшифрування;
• список некритичних помилок.
У процесі ремонту тестер MS561 PRO надає такі, корисні можливості:
• Діагностика датчиків моменту окремо від рейки;
• Програмування VIN у блоці керування рейкою;
• Скидання прив'язки рейки до авто.
COMMENTS