тра 13, 2020
1174

Чи можна самостійно заправити кондиціонер автомобіля?

Чи можна самостійно заправити кондиціонер авто?

Кондиціонер автомобіля, як і будь-яка частина автомобіля, потребує правильної експлуатації та періодичного обслуговування. В якості холодоагенту в системі кондиціонування автомобіля використовується фреон, найчастіше за все, це R134a або R1234yf. Під час експлуатації відбувається мимовільний його витік, який неможливо зупинити. Протягом року втрата фреону становить близько 10-15 %, це вважається нормою. Для відновлення потрібної кількості холодоагенту, заправку кондиціонера слід робити в середньому раз в три роки. Якщо автомобіль досить віковий, то заправку необхідно робити частіше, раз у два роки. Технологія заправки (обслуговування) для всіх кондиціонерів однакова та складається з наступних етапів: перевірка герметичності, відкачка холодоагенту, вакуумування, заправка та перевірка роботи.

На даний момент є багато статей та відеороликів на тему, як самостійно заправити кондиціонер автомобіля. До того ж у продажу є спеціальні набори для цієї процедури.

Компанія MSG Equipment займається розробкою, виробництвом та вдосконаленням обладнання для діагностики систем кондиціонування, це: стенд для діагностики компресорів MS111, пневматична промивна станція для кондиціонерів MS101P.

Накопичений за роки роботи досвід, дозволяє говорити про те, що самостійна заправка або ремонт кондиціонера, досить часто призводить до серйозних несправностей даної системи.

Наведемо кілька прикладів, чому потрібно обслуговувати кондиціонер у фахівців.

Першим етапом обслуговування є перевірка герметичності системи. Коли цей етап пропускають, тому що для цього потрібно спеціальні прилади, може трапитися ситуація, коли буде порушена герметичність системи. Це рівнозначно тому, що накачати пробите колесо, яке спустить вже через пару кілометрів або раніше. У підсумку, кондиціонер буде працювати при нестачі хладагенту, мастила та наявності вологого повітря в системі. Все це призведе до повного виходу з ладу: компресора, терморегулюючого вентиля (ТРВ), конденсатора. Як наслідок – дорогий ремонт.

На другому етапі проводиться відкачка холодоагенту. Весь холодоагент потрібно відкачати з системи, разом з холодоагентом з системи буде відкачана частина масла. Правильно цю операцію можна провести за допомогою спеціального обладнання, яке відчистить холодоагент, заміряє вагу холодоагенту та масла, що в майбутньому дозволить провести заправку точною кількістю цих компонентів. Важливо знати, що при обслуговуванні кондиціонера, як й в будь-який інший холодильній техніці, у всіх її аспектах повинен дотримуватися баланс. Наприклад, недолік масла – компресор буде відчувати масляне голодування та швидко зламається. Надлишок масла – погіршує теплообмін у конденсорі та випарнику, як результат – кондиціонер працює погано. 

Третій етап – вакуумування, він полягає у видаленні повітря та вологи з системи кондиціонування. Ці залишки, змішуючись з маслом та холодоагентом, утворюють кислоту, яка руйнує систему зсередини. Тому, якщо ви заправили кондиціонер без попереднього вакуумування, знайте, що заправити потрібну кількість холодоагенту не вийде. Робота системи з недоліком холодоагенту, при наявності повітря та вологи – це швидкий вихід системи з ладу.

Останній етап – заправка. Тут теж є свої підводні камені, які полягають у великій кількості неякісного, дешевого, фреону. Якщо не пощастить та буде проведена заправка невідповідним фреоном, наслідки будуть відповідні – погана робота кондиціонера та дорогий ремонт.

Ми в загальних рисах розповіли про методику заправки кондиціонера та про наслідки порушення технології заправки. Тепер можна відповісти на питання: чи можна самостійно заправити кондиціонер автомобіля? Так, це можна зробити, якщо мати все необхідне обладнання. Якщо ми вас не переконали в тому, що потрібно проводити обслуговування у фахівців в цій області, то сміливо ігноруйте наші аргументи. Це забезпечить наших клієнтів роботою.

COMMENTS

Залишити коментар

* Ім'я :
* E-mail: (Не буде опубліковано)
* Коментар :