Багато років небайдужі люди борються за збереження екології нашої планети. Результатом їхньої діяльності стала, як приклад: заборона свинцевих присадок для пального, заборона використання азбесту під час виробництва гальмівних колодок, введення норм на викиди двигунів внутрішнього згоряння та багато іншого.
Сажові фільтри (DPF) є важливою частиною екологічної безпеки сучасних дизельних двигунів. Вони дають змогу вловлювати та накопичувати тверді частинки (сажу) з вихлопних газів.
Під час експлуатації автомобіля із сажовим фільтром існують певні проблеми, пов'язані зі штатною системою очищення сажового фільтра:
Неповна регенерація: якщо процес регенерації не виконується в повному обсязі, наприклад, під час коротких поїздок у місті, сажа не встигає повністю згоріти, що може призвести до засмічення фільтра.
Часта регенерація: збої в роботі датчиків системи регенерації, несправності двигуна або ECU можуть призвести до неправильної ініціалізації регенерації, внаслідок чого процес регенерації може відбуватися надто часто, що призводить до підвищеної витрати пального та підвищеного зносу двигуна, а також може стати причиною поломки турбокомпресора.
Що робити, якщо виникли проблеми з сажовим фільтром?
У цьому випадку рекомендується виконати наступні кроки:
1. Діагностика системи. Спочатку треба встановити причину засмічення. Без повної і ретельної діагностики автомобіля будь-які дії з сажовим фільтром робити безглуздо. Якщо не усунути причину швидкого засмічення сажового фільтра, то навіть встановивши новий фільтр він також швидко засмітиться.
2. Усунути несправності, які призводять до швидкого засмічення сажового фільтра. Несправні датчики тиску і температури, несправний термостат системи охолодження двигуна, можуть заважати правильній роботі системи регенерації. Перевірте та за необхідності замініть усі несправні елементи. Також рекомендуємо позапланово замінити моторне мастило, тому що за умови забитого сажового фільтра в картер двигуна потрапляє дизельне паливо, яке погіршує характеристики мастила.
3. Очистити сажовий фільтр. Для цього знадобитися вибрати найбільш підходящий спосіб:
1) Примусова регенерація із застосуванням спеціальної хімії. Багато сервісних центрів пропонують хімічне очищення DPF без демонтажу фільтра. За такого способу спеціальний хімічний склад або кілька хімічно активних речовин розпилюються у фільтр через отвір датчика тиску. Ці речовини розчиняють частинки сажі, які допомагають згоріти сажі в процесі регенерації.
Мінуси 1-го варіанта:
- Немає можливості оцінити стан і цілісність внутрішньої структури сажового фільтра.
- Не екологічний спосіб. За час пропалювання сажового фільтра в атмосферу викидається всі хімічні речовини, які були залиті в нього.
- Небезпечний для двигуна. Примусова регенерація займає близько 40 хвилин, за яких двигун змушений на працювати на підвищених обертах і при цьому автомобіль нерухомий. Такий режим роботи двигуна за недостатнього охолодження явно не піде йому на користь і є ймовірність повного виходу його з ладу.
2) Промивання на стенді з попереднім замочуванням спеціальним хімічно активним розчином. Досить поширений спосіб видалення сажі з фільтра. При даному способі промивання сажовий фільтр демонтується з автомобіля і в нього заливається хімічно активний засіб для чищення. Через певний проміжок часу фільтр промивається водою за допомогою спеціального стенда. Хімічно ослаблена сажа потоком води змивається з фільтра.
Мінуси 2-го варіанта:
- Працівники СТО змушені контактувати з хімічно активними та небезпечними речовинами.
- Не екологічний спосіб. Уся відпрацьована вода після промивання потребує спеціального способу утилізації. Ніякі фільтри не зможуть відокремити хімію від води.
3) Мийка сажового фільтра за замкнутим циклом зі зміною потоку рідини на інноваційному обладнанні для очищення DPF. Такий, найбільш ефективний, спосіб очищення сажового фільтра реалізовано в комплексі MS900. Очищення сажового фільтра комплексом MS900 здійснюється потоком теплої води в замкненому циклі з періодичною зміною напрямком потоку. Зміна потоку промивання сприяє ефективному відокремленню сажі та золи від стінок фільтра, а ударні імпульси стисненого повітря посилюють цей ефект. Такий підхід дає змогу якісно та швидко очистити сажовий фільтр без використання хімічних мийних засобів.
Мінуси 3-го варіанта:
- Немає можливості промити сажовий фільтр в який потрапило моторне масло через несправність двигуна. Очищення такого фільтра без використання хімічних очищувачів неможливе.
4) Заміна фільтра. У крайніх випадках, якщо внутрішня структура фільтра пошкоджена, необхідна заміна на новий.
Мінуси 4-го варіанта:
- Висока вартість.
Сажовий фільтр є важливою частиною системи контролю викидів, і його правильне функціонування є критичним для підтримання екологічних норм та ефективності роботи двигуна. Також дуже важливо дбати про нашу планету і під час обслуговування фільтрів DPF, застосовуючи своєчасне обладнання, яке:
-
має ефективний спосіб промивання;
-
має низьку собівартість промивання;
-
має можливість промивання сажових фільтрів, як легкового, так і вантажного транспорту;
-
має малий час на очищення сажового фільтра;
-
зручний у використанні;
-
безпечно для навколишнього середовища.
COMMENTS